Kakbak och Barcelona gästar Ullevi


Som säkert mer eller mindre halva världen visste så spelade Barcelona mot Manchester United på Ullevi i Göteborg igår. Jag och Matilda skulle va där, vi skulle!! Men nu va det så att det blev inte av så hela gårdagen gick åt att ladda inför matchen som skulle ses från tvsoffan, alltså inte på Ullevi.. Runt middag gick vi till Konsum och köpte lite grejer och bakade muffins, mest för att ha nåt att göra typ, haha. Men precis när muffinsen skulle in i ugnen så gick jag hem för att hjälpa morfar att renovera vårt hus, asså klä om det på utsidan. Jag duschade av mig efteråt och gick till Matilda som befann sig i huset som vi 'passar'. 0-0 blev det i matchen och inte ens på förlägningen på 2min blev det nåt mål. Målen gjordes på straffar och Manchester missade sina två första samtidigt som Barcelona satte sina två första. Vad betyder det då? BARCELONA ÄR SEGRARE!! Haha, fint ska det va.
Imorse tog Matilda bussen från Knäred tjugo i nio för att umgås med sin brors tjej och hennes lillasyster och jag vaknade inte förens vid 12-13tiden. Under dagen har jag hjälpt morfar klä huset, vi har även varit inne i Halmstad och hämtat hem färgprover och jag och mamma har kommit fram till färg. Färgen hämtar jag och morfar imorgon. Så ingen sovmorgon imorgon heller, för vi ska köra vid halv 9, och sen blir det att måla huset hela dagen.
Nu ska jag och Matilda kolla film, käka chips och dricka läsk. Vi njuter av sista veckan av sommarlovet.
GODNATT!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: