Halv dag i skolan

Började med att tvångsmässigt öppna ögonen imorse. Gick ner och åt och i 15- gick jag till skolan. Snacka om att det va farligt att andas eller?! Eftersom jag trodde jag gick lite tidigare imorse än annars så tog jag ju det lite lugnt, men när jag märker att klockan är ganska mycket och att där bara är en buss som går på torsdagar så fick jag springa lite smått till bussen samtidigt som min inre ninja va där och räddade mig emellanåt. Hade även i tankarna att om jag skulle ramla på röven så har jag ju väskan full med gympakläder som rumpskydd. Eller?
Väl i skolan efter den dramatiska vägen till skolan började vi med gympa. Och volleyboll va det på den gympalektionen. Självklart sa jag att jag KANSKE kan vara med på volleybolltuneringen. Med ett stort KANSKE så påstod jag att om det va ont om folk så kunde jag ställa upp. Vilket gympaläraren tog som ett glasklart JA och jag nu ska vara med och spela volleyboll på en tunering. Kanske ska börja lära mig hur man egentligen spelar innan jag kan vara med? Jaja, som jag brukar säga. Heja mig! Väl färdigduschad och några minuter sen till son (vilket vi brukar va, och vilket bosse tycker är helt okej eftrsom vi bara har 10 minuter efter gympan) så gick vi igenom ett papper och fick sen sluta den lektionen eftersom bosse hade feber och inte ville annat än hem och sova. Efter ett försök till att göra klart mitt arbete på musiken som dessvärre inte blev klart så va klockan 11 och då slutade vi. Potatismos som va omosad med korv va vad vi fick trycka i oss innan bussarna gick vid 12 och jag va hemma vid halv 1 och gå hade underbara mamma gjort mat. Gick sen och la mig och sov och vaknade för drygt en timme sen. Det vill säga: halv 6..  Siiter nu och plingar lite på gitarren, äter clementiner och dricker cola. Ska snart byta om och sen gå in och träna.

Jag tänkte mig att detta skylle bli ett kort inlägg, men har nog inte skrivit såpass långt på iaf en månad? Yeeeah!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: