Nu börjar en bättre tid

Man säger ju att man ska börja samma dag som man kommer på tanken och inte tänka att jag börjar då och då, men så får det bli för mig denna gången eftersom jag hoppas på att bli frisk inom snar framtid men har  redan nu fixat ett träningsschema som börjar på måndag så nu finns det ingen återvändo. Lite varje dag kommer garanterat ge mer restultat än att inte göra nånting alls! Kör ett varannan-dag-schema så jag får med lite av varje, och allting x5.
Nu ska jag kämpa till sommaren! Förra våren hade jag ett mål att gå ner 10 kg och jag klarade det, höll det inte helt men nu vet jag att jag kan, så nu ska jag börja igen! Och denna gången kommer jag inte sluta. Detta ska bli min vändpunkt i livet då det bara blir bättre och bättre. Jag vet själv förra året hur svårt det va att börja, det sägs att det tar 3 veckor att bryta en ovana, men då tog det bara några dagar innnan jag va inne i träningsrutinen. Nu tänker jag börja med mitt schema ovanför, men ska även börja med att ut och springa och kanske även använda crosstrainern och lite sånt, så nu tänker jag komma in i träningslivet igen, komma in i tiden då man faktiskt sover gott på nätterna för man är nöjd med sig själv.
En sak har jag lärt mig: Man ska aldrig klaga på sin kropp om man inte har försökt göra någonting åt den!

Godnatt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: